النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: مساعدة من ذوى الخبرة مع توكيلات الجزيرة

amelsayed غير متصل عضو جديد

افتراضي مساعدة من ذوى الخبرة مع توكيلات الجزيرة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يا اخوان اريد نصائحكم واستشارتكم ضرورى,

اشتريت ايدج 2014 فى رمضان واستلمت بعد العيد مباشرة بتاريخ 28/7/2015م ولما رحت اشترى دفتر الصيانه لقيت الضمان حق السيارة مكتوب فيه يبدأ من 31/5/2015م وبالتالى الصيانه تبدا من نفس التاريخ,
    رجعت للصيانه اللى اشتريت منهم الدفتر وحاولت اغير التاريخ فى الصيانه رفض وقال انه لازم يلتزم بالموجود على السيستم واى فرع صيانه هياخد بالتاريخ اللى على السيستم مش بالورق حتى لو غيره,

كلمت خدمة العملاء على تويتر وبعت ليهم ايميل وفضلو 3 اسابيع كل اسوع يتصلو على ويقولو رفعنالك طلب, بعد 17 يوم بعت ايميل لدبى وردو على بانهم فتحو شكوى وحد منهم هيتصل على والى الان فات 10 ايام (اجمالى 27 يوم) ما حد كلمنى من دبى وابعتلهم ايمليات ولا يردون وسحبين على,

اريد نصائحكم ايش اسوى معهم علما بانى عندى ملاحظات تانية لم اذكرها فى شكوتى لهم وقلت اهم شيئ خلى تاريخ الضمان ينحل :
    - الجلدة اللى من ناحية السايق مرتخيه (السوده اللى تتلبس فى طرف الهيكل او ما ترفع راسك وتبص على طرف الباب)
    - فى الشنطه المفترض يكون بيها صدادتين بلاستيك لونهم اسود علشان لما تقفل باب الشنطة, واحده منهم مش موجودة اظنها وقعت امن مكانها او ما جت مع السيارة والله اعلم
    - لم استلم غير شنطه بها الطفاية والمثلث علما بانى شفت على المنتدى بعض الاخوان يقول استلم شنطة اسعافات اولية

ايه نصايحكم, ايش اشوى معهم بخصوص مشكلة تاريخ الضمان؟
    وهل الجلده دى ممكن يركبوها لى لما اروح الصيانه ولا لأ, وهل احد استلم شنطة الاسعافات؟

وعفوا على الاطالــة, فى انتظار نصائحكم.

ss n edge2013 غير متصل عضو مجتهد

افتراضي رد: مساعدة من ذوى الخبرة مع توكيلات الجزيرة

عادي بالنسبه للجلد تقدر تروح لهم بدون كرت الضمان ولاشي
    يصلحونها لك
    والقطعه حق الشنطه طالب بها
    اما شنطه الاسعاف بتحصله داخل الشطنه الكبيره السوداء
    لونها زرقاء

الصورة الرمزية غريب الحب
    غريب الحب غير متصل عضو نشيط

اخي العزيز في شي اسمه المكتب الاقليمي هذا اقوى من وزارة التجارة بالنسبه لتوكيلات الجزيرة
    المكتب الاقليمي هذا سلمك الله هو نفس الشركه الي في امريكا يعني تشتكي الجزيرة على نفس المحل الي هم يشترو منه
    طبعا اذا كثرت الشكاوي عليهم اكيد راح فورد تسحب الوكاله منهم (ياكريم)
    خش على موقع فورد واختار خيار الاتصال بنا او طلب المساعدة لاتخش على موقع توكيلات الجزيرة خش على الموقع الاصلي
    او ابحث في جوجل عن المكتب الاقليمي لشركة فورد
    انا حصلي معاهم قبل كذه مشكله واشتكيتهم على نفس المكتب واتصلو فيني واعتذرو مني وصلحو لي طلبي بالكامل

amelsayed غير متصل عضو جديد

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غريب الحب مشاهدة المشاركة
    اخي العزيز في شي اسمه المكتب الاقليمي هذا اقوى من وزارة التجارة بالنسبه لتوكيلات الجزيرة
    المكتب الاقليمي هذا سلمك الله هو نفس الشركه الي في امريكا يعني تشتكي الجزيرة على نفس المحل الي هم يشترو منه
    طبعا اذا كثرت الشكاوي عليهم اكيد راح فورد تسحب الوكاله منهم (ياكريم)
    خش على موقع فورد واختار خيار الاتصال بنا او طلب المساعدة لاتخش على موقع توكيلات الجزيرة خش على الموقع الاصلي
    او ابحث في جوجل عن المكتب الاقليمي لشركة فورد
    انا حصلي معاهم قبل كذه مشكله واشتكيتهم على نفس المكتب واتصلو فيني واعتذرو مني وصلحو لي طلبي بالكامل
    شكرا على ردك,
    انا بالفعل تواصلت معهم يا اخى الكريم
    وده السبب انى كتبت الموضوع انهم سحبين على ولا فى رد منهم,
    فتحو شكوى وبعتولى رقمها بس حبيت اعرف حد حصل معاه المشكله دى (تاريخ الضمان قبل تاريخ الاستلام بشهرين) ولا لأ
    وايه نصايحكم للى اسويه فى حالتى

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع